Forfatter: GhostDog
Dato: 18.04.2005 22:47
Brann tapte kampen på grunn av to ting. Spissene scoret ikke nok mål og forsvarsrekken gjorde ikke jobben sin på scoringene.
At Opdal gjorde noen småtabber fikk ikke konsekvenser denne kampen, men Guntveit har fortsatt problemer som back og som i fjor som i år så holder jeg ham til å være en av de svakeste i startoppstillingen. Ikke for å henge ut Guntveit, men jeg synes ikke han er trygg nok som back, ble tidligere her poengtert at der ikke var noen backup når Holm hadde brukt Guntveit som rundingsbøye, men så er det vel hans egen feil at han velger å satse allt på et kort og selge seg når han kom alene mot Holm.. Kunne valgt å følge ham ned mot dørlinjen istedet for å satse allt på et kort. Men i kampens hete skal en jo gjøre valg, noen ganger funker det - andre ikke.
At Winters og Andresen ikke er i sin beste form er vel ikke noen bombe, den som har innbillt seg at de begge skulle entre banen like god som de var før skade har vel hatt for store forhåpninger.. Klart det tar tid å komme tilbake. Spørsmålet om man skal gi Miller mer spilletid eller ikke er nå en gang Mjelde sin vurdering. Winters trenger kamptrening, det samme gjør Andresen, men jeg er nok enig i dem som vil gi Miller litt mer tid enn 15 minutter hver kamp. En annen ting er at når han kommer inn så blir han løpende i mellom store deler av tiden, kanskje kommer det av at han har så mye han vil vise og så liten tid, eller så er han litt "dimlete".
Var en del anledninger det ble håpløst tynt inne i boksen, Miller stoppet opp løpene etter å ha avlevert ballen til MK og da ble det 4 mot 1 og lett for ViF og forsvare seg.
Det mest positive med hele kampen er at der var mye mer svung over lagets innsats på borte enn de fleste kampene i fjor. Årets sesong kan by på mange artige kamper - selv om Brann skulle tape et par utav de. Virker som mange lag virkelig har fått forsterket stallen sin i løpet av vinteren.
Så denne kampens resultat er ikke noe å grine over, sesongen er ung og ViF skal få blø på staddaen..
---A mind is like a parachute. It doesnt work if it not open---
Frank Zappa
|
|